G-modellek
W460
Az eredeti W460 G-Wagen a civil vásárlók részére került forgalomba a 1979-ben. Két tengelytávval ajánlották, a rövid tengelytávú 2400 mm (SWB) és a hosszú, 2850 mm (LWB). Három karosszériával lehetett választhatni: A 2-ajtós SWB Kabrio, 2-ajtós SWB és egy 4-ajtós LWB kocsiszekrény. A két kaszni, még kapható, mint ablaktalan 2-ajtós Van (vagy „Kastenwagen”). A G-terepjárók lenyűgöző élettartama során, sok karosszéria-kialakítással került a hadsereg és a közszolgálati ügyfelek részére, mint pl. Pápa mobil, az alváz tengelytávja a 2850, 3120 vagy 3400 mm lehetett, a fülke attól függően, hogy katonai jármű vagy kommunikációs betegszállító jármű lesz. A W460 népszerű volt a katonai és off-road rajongók körében is, több mint 50.000 példányban épült az első évtizedben. Mercedes-Benz eleinte nem adta el a modellt az Egyesült Államokban, csak szürke importban, a 1980-as évek közepén, később értékesített néhány G-Wagent, többnyire W463-ast, amelyet már módosítottak, hogy megfeleljen az USA DOT előírásoknak, körülbelül 135,000 $-ért.
W461
A W460-as termelése 1991 augusztusában ért véget, ekkor cserélték le az összeeset, W461-re. Kezdetben a választható motor, csak a 230GE (négyhengeres benzines) és (öthengeres dízelmotorral) a 290GD volt. A W460 „cabrio” verziója kimaradt. 1997-ben lett a W461 sport, némileg frissített belsővel. A W461-ben csak 290GD turbódízel volt elérhető, négysebességes automata váltóval, mert a benzinmotort megszüntették. Tárcsafékek nagyobbak lettek attól, hogy megnőtt harang-ház az első tengely előtt. A külső és a többi mechanika nem sokat változott, a 290GD-ben.
A G280 CDI «EDITIONPUR” a legújabb W461-es, ami polgári vásárlók rendelkezésre áll. Ez a verzió alapvetően egy civil változata a katonai és a W461-nek, de egy 24V-os indítómotort kapott.
W462
Összeszerelője az „Elbo, SA Licence Daimler-Benz AG” Thesszaloníki (Görögország). Az Elbo egy privát görög társaság, amely a Mercedes-Benz katonai terepjáróinak összeszerelésére is szakosodott, a ciprusi és görög csapatok számára. Jelenleg ez az egyetlen hely, ahol a G készül, Graz (Ausztria) gyáron kívül. A Thesszaloníki gyár egy két és fél év szállítására vonatkozó szerződést kötött a görög hadsereggel 2500 db G-terepjáróra, amely biztosítja azt is, hogy Görögországban 8-9,000 példány összeszerelésére kerül sor. A 462 sorozatból, G-k első változatai a Thesszaloníki gyárban, a 240 GD volt, ami a nagyon lassú 2,4 literes 4 hengeres dízelmotor 72 lóerővel, és egy 4 sebességes manuális váltóval. 1990-ben jöttek a megrendelések a szívó-dízel 290 GD-re 94 lóerővel, 4 sebességes automataváltóval, az egyszerűbb működés és a költséges javítások elkerülése végett, sem elöl, sem hátul nincs diffizár a görög G-terepjárókban! Az Elbo, jelenleg ellátója a ciprusi hadseregnek is, a G 250 RHD-vel. Ezen az SWB-n egy sivatagi speciális tető került felszerelésre (valahogy közelebb áll a brit SAS szolgálatában levő rózsaszín párduc Land Rover-hez).
Ellentétben a görög változattal, a Ciprusba szánt G-k, hidraulikusan zárható hátsó differenciállal készültek.
W463
A MB a karosszériát az 1990-ben felülvizsgálta, és létrehozta a W463-ast a blokkolásgátlós fékeket, állandó öszkerékhajtást és egy háromkapcsolós elektronikusan reteszelő differenciálzárat kapott. A belső teret teljesen felújítják, fadíszítéssel és opcionálisan, bőrkárpittal. A W463,1997-ben ismét frissül, új kabrió és két új motor, a 2,9 Turbó Diesel, valamint a V6-os G320 (M112 motor) – a korábbi G320-as (M104) helyett. A V8-as G-Wagen 1998-ban egy új motorral tért vissza. A 349 lóerős (260 kW) G55 AMG az amerikai piacon számos híresség vásárolta. A legerősebb V8-as, a 476 lóerős (355 kW), (a későbbi 500 lóerős (370 kW)) G55 AMG Kompresszor, képes a 100 km / h gyorsulásra, mindössze 5,4 másodperc alatt, mert 2005-ben a MB, tekintettel volt arra, hogy ez lehet az utolsó év, amikor exportálni fognak Geländewagen-t az Egyesült Államok piacára.
Az új G550 egy 32 szelepes 382 lóerős 5,5 literes V8-as motor, míg a G55 AMG 500 lóerős 5,4 literes V8-as motor. A G550 0-tól 100 kilométerig a 6,0 másodperc alatt, míg a G55 AMG 4,8 másodperc alatt gyorsul.
A W463 ügyfeleinek nagyobb volt a motorválaszték, mint az előd V8-as, 500 GE 1993-ban. Ezek kategória inkább luxus, mint off-road, csak középső és hátsó differenciál zár van, és rengeteg luxus a kabinban. A 500GE-t korlátozott számban gyártották két évig. Különböző autótuning cégek, mint AMG, Brabus, Lorinser, Carlsson, a Német tuner ART és RENNtech, rengeteget módosítottak a motoron, a külsőn és a belsőn.
460 Modell: (1979-1991), (Graz) Ausztria
200 GE | 230 G | 230 G | 230 GE | 240 GD | 250 GD | 280 GE | 300 GD |
461 Modell: (1989-2001), (Graz) Ausztria
230 GE | G 230 | 240 GD | 250 GD | 270 CDIWorker | 280 GE | 280 CDI
EDITION 30.PUR |
290 GD | 290 GDTD | 300 GD |
462 Military Modell: (1992—)(Thessaloniki) Görögország, (Aksaray)Törökország
230 GE | 240 GD | 250 RHD | G 290 GD |
463 Modell: (1989—), (Graz) Ausztria
200 GE(I) | 230 GE | G 230 | 250 GD |
G 270CDI | 300 GE | G 300 | G 300 GD |
G 300 D | G 300 GD | G 300 DT | G 320 |
G 350 GDT | G 350 TD | G 350 GDTD | G 36 AMG |
G 400 CDI | G 500 | 500 GE (93) | G 500 EDITION30.PUR |
G 55 AMG | G 55 AMG K | G 63 AMG |
Military 460, 461, 462 Modell: (1983—),
(Graz) Ausztria, (ELBO Thessaloniki) Görög, (Aksaray) Turkey
230 GE | 240 GD | 250 GD | 270 TDI | 290 GD | 300 GD |
G-P Military Modell: (1987—) Franciaország
P4 200E Peugeot(83,5LE) | P4 250 XD 3155
Peugeot(70,5LE) |
P4 250D Peugeot(75LE) | P4 280 V6 Peugeot(170LE) | PanhardG W461 G270CDI |