G-modellek

W460   

Az eredeti W460 G-Wagen a civil vásárlók részére került forgalomba a 1979-ben. Két tengelytávval ajánlották, a rövid tengelytávú 2400 mm (SWB) és a hosszú, 2850 mm (LWB).  Három karosszériával lehetett választhatni: A 2-ajtós SWB Kabrio, 2-ajtós SWB és egy 4-ajtós LWB kocsiszekrény.  A két kaszni, még kapható, mint ablaktalan 2-ajtós Van (vagy „Kastenwagen”).  A G-terepjárók lenyűgöző élettartama során, sok karosszéria-kialakítással került a hadsereg és a közszolgálati ügyfelek részére, mint pl. Pápa mobil, az alváz tengelytávja a 2850, 3120 vagy 3400 mm lehetett, a fülke attól függően, hogy katonai jármű vagy kommunikációs betegszállító jármű lesz.       A W460 népszerű volt a katonai és off-road rajongók körében is, több mint 50.000 példányban épült az első évtizedben.  Mercedes-Benz eleinte nem adta el a modellt az Egyesült Államokban, csak szürke importban, a 1980-as évek közepén, később értékesített néhány G-Wagent, többnyire W463-ast, amelyet már módosítottak, hogy megfeleljen az USA DOT előírásoknak, körülbelül 135,000 $-ért.  

W461

 A W460-as termelése 1991 augusztusában ért véget, ekkor cserélték le az összeeset, W461-re.  Kezdetben a választható motor, csak a 230GE (négyhengeres benzines) és (öthengeres dízelmotorral) a 290GD volt.  A W460 „cabrio” verziója kimaradt.  1997-ben lett a W461 sport, némileg frissített belsővel.  A W461-ben csak 290GD turbódízel volt elérhető, négysebességes automata váltóval, mert a benzinmotort megszüntették.  Tárcsafékek nagyobbak lettek attól, hogy megnőtt harang-ház az első tengely előtt.  A külső és a többi mechanika nem sokat változott, a 290GD-ben.

 A G280 CDI «EDITIONPUR” a legújabb W461-es, ami polgári vásárlók rendelkezésre áll.  Ez a verzió alapvetően egy civil változata a katonai és a W461-nek, de egy 24V-os indítómotort kapott.              

W462

Összeszerelője az „Elbo, SA Licence Daimler-Benz AG” Thesszaloníki (Görögország).  Az Elbo egy privát görög társaság, amely a Mercedes-Benz katonai terepjáróinak összeszerelésére is szakosodott, a ciprusi és görög csapatok számára.  Jelenleg ez az egyetlen hely, ahol a G készül, Graz (Ausztria) gyáron kívül. A Thesszaloníki gyár egy két és fél év szállítására vonatkozó szerződést kötött a görög hadsereggel 2500 db G-terepjáróra, amely biztosítja azt is, hogy Görögországban 8-9,000 példány összeszerelésére kerül sor.            A 462 sorozatból, G-k első változatai a Thesszaloníki gyárban, a 240 GD volt, ami a nagyon lassú 2,4 literes 4 hengeres dízelmotor 72 lóerővel, és egy 4 sebességes manuális váltóval. 1990-ben jöttek a megrendelések a szívó-dízel 290 GD-re 94 lóerővel, 4 sebességes automataváltóval, az egyszerűbb működés és a költséges javítások elkerülése végett, sem elöl, sem hátul nincs diffizár a görög G-terepjárókban!  Az Elbo, jelenleg ellátója a ciprusi hadseregnek is, a G 250 RHD-vel.  Ezen az SWB-n egy sivatagi speciális tető került felszerelésre (valahogy közelebb áll a brit SAS szolgálatában levő rózsaszín párduc Land Rover-hez).

Ellentétben a görög változattal, a Ciprusba szánt G-k, hidraulikusan zárható hátsó differenciállal készültek.     

W463   

A MB a karosszériát az 1990-ben felülvizsgálta, és létrehozta a W463-ast a blokkolásgátlós fékeket, állandó öszkerékhajtást és egy háromkapcsolós elektronikusan reteszelő differenciálzárat kapott.  A belső teret teljesen felújítják, fadíszítéssel és opcionálisan, bőrkárpittal.          A W463,1997-ben ismét frissül, új kabrió és két új motor, a 2,9 Turbó Diesel, valamint a V6-os G320 (M112 motor) – a korábbi G320-as (M104) helyett. A V8-as G-Wagen 1998-ban egy új motorral tért vissza. A 349 lóerős (260 kW) G55 AMG az amerikai piacon számos híresség vásárolta. A legerősebb V8-as, a 476 lóerős (355 kW), (a későbbi 500 lóerős (370 kW)) G55 AMG Kompresszor, képes a 100 km / h gyorsulásra, mindössze 5,4 másodperc alatt, mert 2005-ben a MB, tekintettel volt arra, hogy ez lehet az utolsó év, amikor exportálni fognak Geländewagen-t az Egyesült Államok piacára.

Az új G550 egy 32 szelepes 382 lóerős 5,5 literes V8-as motor, míg a G55 AMG 500 lóerős 5,4 literes V8-as motor. A G550 0-tól 100 kilométerig a 6,0 másodperc alatt, míg a G55 AMG 4,8 másodperc alatt gyorsul.

A W463 ügyfeleinek nagyobb volt a motorválaszték, mint az előd V8-as, 500 GE 1993-ban. Ezek kategória inkább luxus, mint off-road, csak középső és hátsó differenciál zár van, és rengeteg luxus a kabinban. A 500GE-t korlátozott számban gyártották két évig. Különböző autótuning cégek, mint AMG, Brabus, Lorinser, Carlsson, a Német tuner ART és RENNtech, rengeteget módosítottak a motoron, a külsőn és a belsőn.     

460 Modell: (1979-1991), (Graz) Ausztria

200 GE 230 G 230 G 230 GE 240 GD 250 GD 280 GE 300 GD

 

461  Modell: (1989-2001), (Graz) Ausztria

230 GE G 230 240 GD 250 GD 270 CDIWorker 280 GE 280 CDI 

EDITION

30.PUR

290 GD 290 GDTD 300 GD

 

462 Military Modell:  (1992—)(Thessaloniki) Görögország, (Aksaray)Törökország

230 GE 240 GD 250  RHD G 290  GD

 

463  Modell: (1989—), (Graz) Ausztria

200 GE(I) 230  GE G 230 250  GD
G 270CDI 300 GE G 300 G 300 GD
G 300 D G 300 GD G 300 DT G 32
G 350 GDT G 350 TD G 350 GDTD G 36 AMG
G  400 CDI G  500 500  GE (93) G  500 EDITION30.PUR
G 55 AMG G 55 AMG K G 63 AMG

 

Military 460, 461, 462 Modell: (1983—), 

(Graz) Ausztria, (ELBO Thessaloniki) Görög, (Aksaray) Turkey

230 GE 240 GD 250 GD 270 TDI 290 GD 300 GD

 

G-P   Military Modell: (1987—)  Franciaország

P4 200E         Peugeot(83,5LE) P4 250 XD 3155

Peugeot(70,5LE)

P4 250D      Peugeot(75LE) P4  280 V6 Peugeot(170LE) PanhardG W461 G270CDI