G-épház

Díjnyertes G-osztály

Ritkán akad olyan jármű, amely a G-osztályhoz hasonlóan ennyi szakmai díjat tudhat magáénak. 2006 elején a neves OFF ROAD szakmai magazin olvasói a G-osztályt a „Klasszikus” kategóriában „2006 terepjárója” címmel tüntették ki. Csak az „auto, motor und sport“ szakújság olvasói 13 alkalommal választották az összkerékhajtású járművet a világ legjobb terepjárójának. Az ausztrál „bushdriver“ szakmagazin a G-osztályt 1983-as Párizs-Dakar ralin elért győzelme után a legjobb 4×4-terepjárónak választotta. 1995-ben a „Boote“ nevű vízi sport szaklap olvasói a G-osztályt tüntették ki a legjobb vonójármű címmel. A sikermodellt 2003-ban a „Motor Klassik“ című újság „A jövő klasszikusa” névvel illette.

Megújult a Mercedes-Benz G legenda

Az aktuális modellfrissítésen átesett klasszikus terepjáró 1979-es alapjain töretlenül őrzi markáns alakját. A Mercedes-Benz SUV-járművek legifjabb leszármazottja a legmodernebb dízelmeghajtást kapja. A G 320 CDI teljesítménye 224 lóerő, szériafelszereltségként kapja a dízelrészecske-szűrőt és teljesíti az EU4 által előírt szigorú kipufogógáz előírásokat. A Mercedes-Benz G 320 CDI már rendelhető Magyarországon.

A legmodernebb harmadik generációs közvetlen befecskendezés Piezo-injektorokkal, négyszelepes technikával és elektromosan állítható változtatható geometriájú turbótöltővel csak néhány említésre méltó műszaki különlegessége a nagy teljesítményű V6-os motornak, amely erejét alapáron hétfokozatú automataváltóhoz továbbítja.

A Mercedes-Benz terepjárók klasszikusa, a G-osztály továbbra is nagy teljesítményű hajtási- és menetdinamikai rendszerek átgondolt összjátékát kínálja. A terepsegítésű állandó összkerékhajtás mellett az elektronikus szabályzású 4ETS trakciórendszer, az ESP, valamint a gombnyomásra kapcsolható differenciálzárak a szériafelszereltség részét képezik. A G-osztályt 1979 óta a Mercedes-Benz megbízásából az ausztriai Grazban a Magna Steyr gyártja. 186 ezer G-osztályt gyártottak itt.

Az új motorizáltság minden karosszériaváltozathoz elérhető. Választható két kombi rövid vagy hosszú tengelytávolsággal, valamint egy kabrió elektrohidraulikus működtetésű tetővel.

A G-osztály teljes építési sorozatának legaktuálisabb változata három motorizáltságot foglal magába. A G 320 CDI mellett a 296 lóerő teljesítményű V8-as motorral felszerelt G 500 benzines változat is a kínálatban marad, amely szintén 7G-Tronic váltót kapott. A csúcsmodell továbbra is a V8-as kompresszoros G 55 AMG modell 476 lóerő teljesítménnyel. Minden G-osztályban bi-xenon fényszórók vannak, a ködfényszórókban kanyarodófénnyel.

Klasszikus a maga nemében: a Mercedes-Benz G-osztály

A Mercedes-Benz 1979-ben mutatta be a G-osztályt. A terepjáró autó a Daimler-Benz AG és az ausztriai Grazban üzemelő Steyr-Daimler-Puch együttműködésével létrehozott Geländefahrzeug-Gesellschaft gyártásában született meg. Később a Daimler-Benz vette át a komplett folyamat vezérlését, a gyártás azonban továbbra is Grazban maradt a Steyr-Daimler-Puchnál, a jelenlegi Magna Steyr üzemnél. A G-osztálynak négy különböző építési sorozata létezett különféle felépítményekkel, hosszú és rövid tengelytávval, ún. Station-Wagen-, Cabriolet-, Pick-up-, valamint zárt felépítményes kivitelben. Az osztrák, svájci piacokon, továbbá az egykori keleti blokk országaiban a G-osztályt Puch-márkanéven forgalmazták.

A Bj 460 építési sorozat 1979-ben indult. Ezt később a komfortosabb Bj 463 váltotta le 1989-ben, és az ezzel párhuzamosan gyártásra kerülő egyszerűbb változat, a Bj 461 (1991-től kezdődően). A Bj 462 járműváltozatot ideiglenesen a görögországi Thessalonikiben is gyártották, fő építési, szerkezeti elemek összeszerelésével, ún. CKD-előállításban („completely knocked down“). A kezdeti koncepcionális fázisban a G-osztály haszonjárműként indult, ez azonban nem sokkal később módosult. A gépkocsit a legnehezebb terepviszonyokon való alkalmazásra konstruálták. A jármű tulajdonságai rendkívül figyelemre méltóak voltak: akár 80 százalékos kapaszkodó-képességgel, 54 százalékos emelkedőn való menetstabilitással, 21 centiméter szabad talajmagassággal és 36 (elől) illetve 27 fokos (hátul) bozótszöggel a G-osztály a legkomplikáltabb terepviszonyokat is uralta szuverén offroad-jellemzőivel.

Az autó futóműve egyúttal a normál közúton is biztonságos és komfortos menetviselkedést kínált. A típust kezdetben a világ számos országának rendőrsége és katonasága használta. De olyan egyedi darabok is készültek, mint a Mercedes-AMG által fejlesztett, extra hosszúságú G-osztály, vadászautó a szaúd-arábiai királyi ház számára, vagy a II. János Pál pápa számára konstruált „pápamobil“. A G-osztály minden gyártási évben különböző teljesítményű benzin- és dízelmotoros változatokkal készült, és a különösen kimagasló jellemzőkkel rendelkező AMG-variánsokban is kapható volt. A jármű felszereltsége és kialakítása mindig lépést tartott az aktuális technikai fejlődéssel és soha nem tett engedményt a terepjáróképesség rovására.

Az évek során egyre bővült a privát ügyfelek köre, így e célcsoport jelentősége is. Ezért volt rendelhető a G-osztály különösen komfortos kivitelben is. Nagy lépést jelentett ebbe az irányba a Bj 463 építési sorozat megjelenése. A G-osztály különleges biztonsági GUARD-autó kivitelben is kapható volt. 2001-től a klasszikus jármű igen fontos piacának számított az észak-amerikai kontinens, a termelés jelentős hányada irányult ide. A G-osztály kompromisszumot nem ismerő, megbízható klasszikusként már régóta kivívta helyét és elfoglalta méltó pozícióját a gépjárművek piacán.